TUBİTAK 2204-B TÜRKİYE BİRİNCİSİ ISPARTA’DAN

ISPARTA 03.11.2021 - 13:01, Güncelleme: 03.11.2021 - 13:01
 

TUBİTAK 2204-B TÜRKİYE BİRİNCİSİ ISPARTA’DAN

15. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Final Yarışması sergisi ve ödül töreni, yarışmada Birincilik, İkincilik, Üçüncülük ve Teşvik ödülü kazanan proje sahiplerinin katılımıyla 18-20 Ekim 2021 tarihleri arasında Trabzon Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde yapıldı. Söz konusu etkinlik ziyaretçilere açıktı.
15. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Final Yarışması sergisi ve ödül töreni, yarışmada Birincilik, İkincilik, Üçüncülük ve Teşvik ödülü kazanan proje sahiplerinin katılımıyla 18-20 Ekim 2021 tarihleri arasında Trabzon Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde yapıldı. Söz konusu etkinlik ziyaretçilere açıktı. ÇANAKKALE BİL-GEÇ: UNREAL ENGİNE İLE 3B OYUN TASARIMI Oyun, en temel öğrenme araçlarından biridir. Çocuklar oyun oynarken bilerek ya da bilmeyerek pek çok kazanım elde ederler. Bilgisayarların hayatımızda yaygınlaşması ile birlikte, bilgisayar oyunları çocukların günlük hayatının bir parçası olmuştur. Özellikle Pandemi sürecinde eve kapanan çocuklar vakitlerinin çoğunu bilgisayar oyunları ile harcamaktadırlar. Piyasada Türkçe eğitsel bilgisayar oyunlarının sınırlı sayıda mevcut olması, çocukları diğer eğitsel içerik kaygısı taşımayan bilgisayar oyunları ile vakitlerini harcamaya yöneltmektedir. Dolayısı ile bu projenin amacı; Çanakkale Gelibolu Yarımadası’nda bulunan Çanakkale Şehitler Anıtı’nın bulunduğu çevre ve bu çevreyi oluşturan bileşenleri Blender 3D, Tangram Heightmapper, Substance Painter, Quixel Mixer ve Unreal Engine oyun motoru programları kullanılarak gerçeğe yakın sanal 3 boyutlu (3B) ortamı oluşturularak eğitsel bir oyun (BİL-GEÇ) tasarlamaktır. Ayrıca geliştirilen eğitsel bilgisayar oyununa dayalı öğretimin geleneksel öğretime göre öğrencilerin akademik başarısını artırmada etkisi incelenmiştir. Araştırma bulguları incelendiğinde, eğitsel bilgisayar oyununa dayalı öğretimin uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin, akademik başarısındaki artışın kontrol gurubuna göre daha fazla olduğu görülmektedir. Deney ve kontrol gruplarının son test puanları arasındaki fark incelendiğinde istatiksel olarak anlamlı bulunmuş ve bu durumun deney grubu lehine olduğu gözlenmiştir. KONYA Bölgesi / ISPARTA / ISPARTA ÜLKÜ ORTAOKULU Öğrenci Adı / Soyadı: ENSAR ABDULLAH DEMİRBİLEK – TALHA YUNUS DEMİRBİLEK Danışmanın Adı / Soyadı: MUHAMMET DEMİRBİLEK Tokat Ekonomik Kalkınma ve Meslek Edindirme Dernek Başkanı Müslim Kaçmaz gençleri arayarak; “Her başarı emek ister, sabır ister, süreç ister. Zoru başarmak her yiğidin harcı değildir. Gençlerimiz hayatlarında doğruyu bilimsel çalışmalarda bulmuşlar. Ne Güzel. Başarılarınızı tebrik eder, Allahtan başarılarınızın devamını diliyorum. Sabır, emek ve araştırmanın önemini kavradınız. Sizi mutluluktan ağlatan nice projeleriniz ve başarılarınız olsun. Tebrik ediyorum.” dedi.  
15. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Final Yarışması sergisi ve ödül töreni, yarışmada Birincilik, İkincilik, Üçüncülük ve Teşvik ödülü kazanan proje sahiplerinin katılımıyla 18-20 Ekim 2021 tarihleri arasında Trabzon Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde yapıldı. Söz konusu etkinlik ziyaretçilere açıktı.

15. Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Final Yarışması sergisi ve ödül töreni, yarışmada Birincilik, İkincilik, Üçüncülük ve Teşvik ödülü kazanan proje sahiplerinin katılımıyla 18-20 Ekim 2021 tarihleri arasında Trabzon Karadeniz Teknik Üniversitesi’nde yapıldı. Söz konusu etkinlik ziyaretçilere açıktı.

ÇANAKKALE BİL-GEÇ: UNREAL ENGİNE İLE 3B OYUN TASARIMI

Oyun, en temel öğrenme araçlarından biridir. Çocuklar oyun oynarken bilerek ya da bilmeyerek pek çok kazanım elde ederler. Bilgisayarların hayatımızda yaygınlaşması ile birlikte, bilgisayar oyunları çocukların günlük hayatının bir parçası olmuştur. Özellikle Pandemi sürecinde eve kapanan çocuklar vakitlerinin çoğunu bilgisayar oyunları ile harcamaktadırlar. Piyasada Türkçe eğitsel bilgisayar oyunlarının sınırlı sayıda mevcut olması, çocukları diğer eğitsel içerik kaygısı taşımayan bilgisayar oyunları ile vakitlerini harcamaya yöneltmektedir. Dolayısı ile bu projenin amacı; Çanakkale Gelibolu Yarımadası’nda bulunan Çanakkale Şehitler Anıtı’nın bulunduğu çevre ve bu çevreyi oluşturan bileşenleri Blender 3D, Tangram Heightmapper, Substance Painter, Quixel Mixer ve Unreal Engine oyun motoru programları kullanılarak gerçeğe yakın sanal 3 boyutlu (3B) ortamı oluşturularak eğitsel bir oyun (BİL-GEÇ) tasarlamaktır. Ayrıca geliştirilen eğitsel bilgisayar oyununa dayalı öğretimin geleneksel öğretime göre öğrencilerin akademik başarısını artırmada etkisi incelenmiştir. Araştırma bulguları incelendiğinde, eğitsel bilgisayar oyununa dayalı öğretimin uygulandığı deney grubundaki öğrencilerin, akademik başarısındaki artışın kontrol gurubuna göre daha fazla olduğu görülmektedir. Deney ve kontrol gruplarının son test puanları arasındaki fark incelendiğinde istatiksel olarak anlamlı bulunmuş ve bu durumun deney grubu lehine olduğu gözlenmiştir.

KONYA Bölgesi / ISPARTA / ISPARTA ÜLKÜ ORTAOKULU

Öğrenci Adı / Soyadı: ENSAR ABDULLAH DEMİRBİLEK – TALHA YUNUS DEMİRBİLEK

Danışmanın Adı / Soyadı: MUHAMMET DEMİRBİLEK

Tokat Ekonomik Kalkınma ve Meslek Edindirme Dernek Başkanı Müslim Kaçmaz gençleri arayarak; “Her başarı emek ister, sabır ister, süreç ister. Zoru başarmak her yiğidin harcı değildir. Gençlerimiz hayatlarında doğruyu bilimsel çalışmalarda bulmuşlar. Ne Güzel. Başarılarınızı tebrik eder, Allahtan başarılarınızın devamını diliyorum. Sabır, emek ve araştırmanın önemini kavradınız. Sizi mutluluktan ağlatan nice projeleriniz ve başarılarınız olsun. Tebrik ediyorum.” dedi.

 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve ispartamhaber.com sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.